Hulp bij het schrijven van een sollicitatiebrief

Een sollicitatiebrief is, te samen met jouw cv, belangrijk voor een succesvolle sollicitatie. Beide documenten geven een potentiële werkgever een goed beeld van jou en jouw vaardigheden. Het is dan ook belangrijk dat jij een goede sollicitatiebrief maakt én een goed cv.

Wanneer jij via AB vakwerk solliciteert op een functie hoef jij geen sollicitatiebrief op te stellen. Je hoeft je enkel online in te schrijven. Moet jij toch een sollicitatiebrief schrijven? Dan helpen wij jou graag! Volg onderstaande tips voor het opstellen van een goede sollicitatiebrief.

Tips voor schrijven van een sollicitatiebrief

  • Begin met een korte introductie: voor welke functie solliciteer je en waarom?
  • Stel jezelf voor: vertel kort iets over jezelf en maak vervolgens een koppeling naar de functie.
  • Pak een aantal eisen uit de functie en beschrijf waarom deze punten goed bij jou aansluiten.
  • Gebruik korte zinnen en vermijd moeilijke woorden.
  • Reageer je online op een vacature? Solliciteer dan exact hetzelfde als je offline ook zal doen.
  • Let op typfouten en laat je brief ook door andere mensen nalezen.
  • Begin niet iedere zin met 'ik'. Probeer hier zoveel mogelijk in te variëren.
  • Sluit je brief af pakkend af.

Bekijk onze vacatures!

Wil jij direct gebruik maken van je nieuwe sollicitatie skills? Bekijk dan onze vacatures en solliciteer!