inloggen contact polski menu

Nieuw: zelf klauwverzorger inplannen via ledenportal

Gepubliceerd op 8 november 2017
Nieuw: zelf klauwverzorger inplannen via ledenportal

Als lid van onze coöperatie snel en makkelijk zelf uw (vaste) klauwverzorger inplannen zonder tussenkomst van de vestiging of agriaccountbeheerder? Het kan sinds kort, via tablet of desktop op de AB Vakwerk ledenportal.

AB Vakwerk investeert flink in technologische ontwikkelingen zoals webportals. „Waarom wij dat doen? Om onze leden, klanten en medewerkers nog meer gemak te bieden. Vooral de jongere generatie ondernemers en medewerkers regelt zelf bijna alles online. Van het in huis halen van boodschappen tot het maken van een afspraak bij de tandarts… je kunt het zo gek niet bedenken”, zegt Hylke van der Veen, algemeen directeur bij AB Vakwerk. Met de portals gaat AB Vakwerk mee in deze nieuwe tijd. Natuurlijk zodat zij vanuit de basis van haar coöperatieve gedachte afnemers en medewerkers nog beter van dienst kan zijn.

Martijn Poort is applicatiebeheerder en sinds anderhalf jaar nauw betrokken bij het portalproject van AB Vakwerk. „Ik mag bedrijfsprocessen vertalen naar digitale toepassingen. Daar heb je heel veel partijen en verschillende collega’s voor nodig. Met hen stem ik af om uiteindelijk tot een product te komen dat voor iedereen goed werkt. Een uitdagende en interessante opdracht!”

Bedrijfsgegevensoverdracht

Tot de partijen die Poort noemt, behoren ook de eindgebruikers van de portal, waaronder de leden van AB Vakwerk. Een ledenpanel wordt daarom met regelmaat uitgenodigd om nieuwe functionaliteiten te testen. Zo is er al gekeken naar de bedrijfsgegevensoverdracht. Hoe de bedrijfsprocessen in kaart zijn gebracht voor agriexperts van AB Vakwerk die onverwachts aan de slag moeten in geval van bedrijfsdiscontinuïteit. Van de ruim 4000 leden van AB Vakwerk is nu een aanzienlijk deel van de bedrijfsgegevens geregistreerd via de ledenportal. „Bedrijfsvoeringen worden steeds complexer. Gedetailleerde bedrijfsgegevens helpen onze agri-experts om efficiënter te handelen zodat de bedrijfscontinuïteit van leden optimaal is gewaarborgd”, licht Poort toe.

Zelf klauwverzorger inplannen

Een andere nieuwe functionaliteit is dus  de mogelijkheid voor leden om zelf een agri-expert naar keuze in te plannen voor klauwverzorgingswerkzaamheden. „In de portal krijgt het lid een overzichtsscherm te zien met daarin de beschikbare specialisten. Achter iedere naam staat een persoonlijke agenda met, in het groen gearceerd, de werktijden waarop de betreffende medewerker langs kan komen om aan de slag te gaan. Het lid kan deze werktijden zelf reserveren. De agri-expert ziet vervolgens in de medewerkersportal dat de eigen agenda is bijgewerkt en verschijnt op de gewenste datum en tijd op het erf van de ondernemer.”

Het ligt in de lijn der verwachting dat het aantal leden, die op deze manier voor het klauwverzorgen bij AB Vakwerk een specialist inhuurt, in 2018 een vlucht zal nemen. Niet zo gek dus, dat Poort en zijn team druk bezig is om ook andere gespecialiseerde agri-diensten digitaal beschikbaar te maken in de ledenportal. „Denk aan melken, stalreinigen, aardappelselectie, vloeropruwen en veescheren. Het is binnenkort voor onze leden allemaal mogelijk om deze diensten zonder tussenkomst van kantoor snel in te plannen en af te nemen.”         

Volgens algemeen directeur Van der Veen zijn de portals een onmisbaar onderdeel van de omnichannel strategie van AB Vakwerk, waarbij het idee is dat leden, klanten en medewerkers zelf bepalen hoe zij met AB Vakwerk in contact staan. „Online of gewoon via de traditionele kanalen. Zie de portal als een extra (online) vestiging van AB Vakwerk, waarvan de voordeur 24 uur per dag openstaat.”